تهران اندیشه فاز 4

دسته بندی ها

تفاوت کانتینر با کانکس چیست؟

تفاوت کانتینر با کانکس چیست؟

تفاوت کانتینر با کانکس چیست؟

تفاوت کانتینر با کانکس چیست؟ کانکس و کانتینر دو محصول کاملا متفاوت از یکدیگر هستند که در بسیاری از موارد با هم اشتباه گرفته و یا از نام یکی به‌جای دیگری استفاده می‌شود. ما سعی داریم در این مطلب به برسی تفاوت‌های این دو محصول بپردازیم. با کانکس لند همراه باشید.

کانتینر چیست؟

کانتینر نام جعبه‌های بزرگ مکعب شکل آهنی است که معمولا ساخت شرکت‌های بزرگ خارجی، برای حمل و نقل دریایی است. کلا هدف از تولید کانتینر ساخت محفظه‌ای است که از نظر آبندی کاملا ایزوله بوده تا بتوان در کشتیرانی با آن کالاها و محصولات مختلف را حمل و از کشوری به کشور دیگر انتقال داد. کانتینر باید دارای مقاومت بسیار بالایی باشد، تا در هنگام جابجایی‌ها یا برخورد کانتینر ها با یکدیگر هنگام بارگیری و تخلیه در کشتی به کالاهای درون آن آسیبی وارد نگردد. معمولا کانتینر ساخت کشور روسیه، ژاپن و آمریکا و اخیرا چین است که برای حمل در کشتیرانی از آنها استفاده می‌شود.

البته کانتینر همیشه به شکل مکعب بزرگ آهنی نبوده و کانتینرهای مخزنی برای حمل گاز و مایعات نیز وجود دارند و علاوه بر آن کانتینرهای سبک با بدنه‌های آلومینیومی برای حمل و نقل هوایی نیز وجود دارد. اما این موارد بسیار کم کاربرد و به ندرت در کاربری‌های غیر از حمل و نقل مشاهده می‌شوند.

عمر مفید کانتینر با توجه به یک سند به نام برگه سبز مشخص می‌شود که برگ سبز کانتینر در هنگام تولید آن صادر می‌گردد. بعد از اتمام دوران برگ سبز کانتینر (که معمولا به سال میلادی مشخص می‌گردد) دیگر کشتیرانی‌ها مجاز به حمل کالا با آن کانتینر نیستند. چون ممکن است آب به درون آن نفوذ کرده و باعث خسارت دیدن محصولات درون آن شود.

در این مرحله معمولا سازمان کشتی‌رانی این کانتینرها را به صورت مزایده برای فروش می‌گذارد و کم کم کانتینرها از درون شهر‌ها سر در می‌آورند. استفاده کانتینر درون شهر به این دلیل است که بدنه خارجی آنها از ورق فولادی سنگین بوده و بهترین گزینه برای استفاده به عنوان انبار در درون یک توقفگاه و یا حتی تعویض روغنی ماشین آلات سنگین، انبار مصالح ساختمانی پروژه‌ها و از این قبیل کاربری‌ ها است.

کانکس چیست؟

کانکس به سازه‌های پیش‌ساخته‌ای گفته می‌شود که برای کاربری‌های مختلف طراحی و تولید می‌گردند. ابعاد کانکس و امکانات کانکس کاملا به این بستگی دارد، که ما چه کاربری برای آن در نظر گرفته باشیم. به‌طور مثال کانکس نگهبانی دارای یک سری خصوصیات است. و کانکس سالن اجتماعات دارای خصوصیاتی دیگر و حتی کانکس‌های نگهبانی نیز خود با یکدیگر از نظر ابعاد و کاربری متفاوت هستند. کانکس اداری، کانکس مسکونی، کانکس ویلایی و … برای مطالعه بیشتر درباره آن به صفحه کانکس چیست مراجعه فرمائید.

تفاوت کانتینر و کانکس

  • کانکس برای استفاده انسان در فضای داخلی آن طراحی و تولید می‌گردد. اما کانتینر برای حمل محصول و کالاها ساخته می‌شود.
  • کانکس با توجه به کاربری دارای امکانات و ابعاد متفاوتی است. اما کانتینر معمولا دارای دو سایز 20 فوت و 40 فوت است.
  • بدنه کانتینر فقط از یک لایه ورق فولادی به ضخامت دو میلیمتر است. اما کانکس دارای بدنه خارجی از انواع متریال‌ها به همراه عایق‌بندی و دیوارپوش داخلی است.
  • از آنجایی که کانتینر برای حمل محصول طراحی شده، فاقد پنجره و درب نفر رو است. در حالی که کانکس دارای درب و تعدادی پنجره می باشد.ظاهر کانتینر جهت استفاده در فضای درون شهر مناسب نیست.
  • کانکس دارای ظاهری آراسته همراه با نور پردازی‌های متفاوت است. کانتینر فاقد سیستم برق کشی و تهویه هوا بوده در حالی که یک کانکس علاوه بر سیستم برق کشی و روشنایی می‌تواند دارای سرویس بهداشتی، آشپزخانه، اتاق استراحت، سیستم تهویه هوا و کولر باشد.

آیا می توان برای ساخت خانه یا ویلا از کانتینر استفاده کرد؟

کانتینرها به دلیل ساختار مقاوم و فرم مستطیلی شکلی که دارد در برخی موارد برای ساخت خانه های موقت یا خانه باغ با ایجاد تغییراتی در ساختار آن ها در کشورهای مختلف استفاده می شود که با نام خانه های کانتینری شناخته شده اند. اما چون که بدنه آن ها به صورت یکپارچه از آهن سنگین هستند در اقلیم ایران که در بیشتر روزهای سال میانگین درجه هوا بالا و گرم است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مقالات مرتبط

درباره ما

شرکت کانکس لند در سال 1383 متشکل از تیم فنی مهندسی و کارشناسان فروش مجرب تولیدات خود را در زمینه کانکس و ساختمان پیش ساخته، کانکس ویلایی، ویلای پیش ساخته، کانکس مسکونی، کانکس اداری، کانکس فروشگاهی، کانکس چرخدار، کانکس نگهبانی, کانکس کارگاهی و کارگری، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس دو قلو و چند قلو، کانکس دو طبقه، کانکس، کانکس کامپوزیت و انواع کانکس دست دوم ارائه می دهد.

شبکه های اجتماعی

Copyright © 2006 - 2023 conexland.com